Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

28.05.2015 г.

Кекс "Морски вълни"





Предлагам ви този красив и ефектен кекс с морско звучене, който да ви напомни за предстоящото лято и да ви накара да помечтаете за пясъчните плажове.
Подсладете се и си пожелайте една вълнуваща морска ваканция!

Сигурно много от вас са виждали, опитвали или правили вече подобен кекс. Рецептата не е много по-различна от повечето, които можете да срещнете в интернет пространството за трицветен кекс. Аз неведнъж съм го правила, защото обичам кексове, чиято консистенция е по-плътна, а не пухкава и въздушна. 
Този път реших да внеса и нова нотка в аромата. Освен ванилия и какао, използвах и течна есенция "Кайсия" на Givaudan. Получи се много свежа и балансирана комбинация. 




Продукти:
  • 3 големи яйца
  • 1 ч.ч. захар (с вместимост 250 мл)
  • 1 и 1/2 ч.ч. брашно + 1 с.л. допълнително
  • 1 ч.л. бакпулвер
  • 1/3 ч.ч. олио
  • 1/3 ч.ч. топла вода
  • 1 ванилия
  • 1 с.л. какао
  • 20 капки течна есенция "Кайсия"
  • пудра захар за поръсване




Приготвяне:

Белтъците се разбиват до пяна. Постепенно се прибавя 1/2 чаша захар и се бие с миксера до сгъстяване. На части се добавя 1/2 чаша пресято брашно и 1 ванилия, като се бърка внимателно с шпатула, за да не спадне тестото.




В отделен съд жълтъците се разбиват с 1/2 чаша захар до побеляване. Прибавя се първо олиото, после водата и есенцията, а накрая останалата 1 чаша брашно, смесено с бакпулвера. Полученото кексово тесто се дели на две. Към едната половина се добавя какаото, а към другата 1 супена лъжица брашно.




Форма за кекс се намазва с олио и се поръсва равномерно с брашно през цедка. Изсипва се първо жълтата смес. Върху нея отново с цедка обилно се поръсва какао. Излива се бялата смес, а най-отгоре какаовата. Кексът се пече на 200* около 25-30 минути.
По желание може да се поръси с пудра захар след като изстине добре.





15 коментара:

  1. Прекрасен кекс, Вили и великолепни снимки!
    Като го видях, асоциацията ми бе за пясъчни дюни.
    Впечатлена съм, наистина!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Валя! Ето, че и при теб асоциацията е с морско звучене. С това име съм записала този кекс в първата си кулинарна тетрадка с рецепти.
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Вили, навя ми мили спомени с този кекс :) Не съм го правила години, даже май и рецептата съм загубила, но ще се възползвам от твоята.
    Поздрави и благодаря за прекрасните ,,морски вълни''! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се съмнявам каква красота ще излезе от твоите ръце, Хриси!
      Ще чакам да го споделиш и с нас!

      Изтриване
  3. Е, перфектен е, Вили! Имайки предвид моя избор, който одеве пекох по нова рецепта и въобще не бухна (кой знае какъв е провал отвътре), определено се възхищавам на твоя резултат. :)
    Поздрави сърдечни и да ви е сладко вкъщи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хич да не те отчайват несполуките, Гери! Така се учим всички! А какви прекрасни попадения имаш, вече съм си набелязала твоята Морковена тортичка и ще я изпробвам в най-скоро време!
      Хубав ден!

      Изтриване
    2. О, тя мисля, че беше по рецепта на Иринка. :) Получава се като много богат сладкиш. :) Не е торта в смисъла на много сиропирани блатове и много пластове крем, но е страшно вкусна! Всички опитали я много я харесахме. Надявам се и на вас да ви се усади вкъщи! Пък сигурна съм, че при теб ще се получи още по-хубава! Поздрави, Вили! :)

      Изтриване
  4. На мен този кекс ми е известен като трицветен кекс, но и морски вълни е подходящо наименувание.
    Нека да е лято, само да е лято.
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лятото ни предразполага да сме на морска вълна, Габи! Нека си мечтаем за него даже и в кухнята! :)) :))

      Изтриване
  5. Ох как се зарадвах че преоткрих тази рецепта :) Преди много години една колежка ми я беше дала и си беше страшно атрактивна за времето си, но някъде съм я затрила, а честичко се сещах че съществува подобен трицветен кекс. Твоят изглежда чудесен!
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Gogolina, има стари рецепти, които са си класика. Винаги се ценят, защото са доказали качествата си - атрактивни и вкусни едновременно. Радвам се, че се отби при мен!

      Изтриване
  6. Нямаше как да пропусна това предизвикателство. Снимките, рецептата и описанието, спомените и аромата - всичко е толкова пленяващо. Благодаря Ви за вдъхновението и таланта Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ти благодаря, Петя! За това,че си надникнала при мен и си ми написала толкова мили думи!
      Коментари като твоя много ме радват и ме мотивират!
      Желая ти щастлива нова седмица!

      Изтриване
  7. Prekrasen kekc,kogato ochakva gosti,vinagi go pravy,Blagodary za xubavata rezepta

    ОтговорИзтриване