Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

3.02.2015 г.

Куркуда





Това е една традиционна българска чорба, много подходяща за студените зимни дни. За пръв път я опитах преди доста години, когато наша приятелка, която ни гостуваше, пожела да ни я приготви у дома. Толкова много ни хареса, че оттогава всяка зима тази чудна чорбица редовно присъства на трапезата ни.
Опитайте я и вие!




Продукти:
  • 250-300 г свинско месо
  • 1 глава лук
  • 4-5 с.л. олио
  • 2 ч.ч. ситно нарязано кисело зеле
  • 2 пълни с.л. ориз
  • 2-3 сухи чушки
  • 600 мл зелева чорба
  • 1 л вода
  • чубрица
  • малко фиде по желание
За застройката:
  • 3-4 с.л. кисело мляко
  • 1 яйце




Приготвяне:

В тенджера се загрява олиото и в него се запържват наситненият лук и нарязаното на дребни кубчета месо. Прибавят се киселото зеле, сгорещените вода и зелева чорба, нарязаните сухи чушки и се оставят да врат на среден огън. След около 20 минути се добавят оризът и чубрицата, а към края и фидето. Чорбата ври до готовност, след което се оттегля от котлона и се застройва с киселото мляко, разбъркано с яйцето. Поднася се задължително с люти чушлета или лют червен пипер.



14 коментара:

  1. Вили, никога не съм опитвала, но звучи чудесно тази зимна гозба. Много сгряваща и питателна, наистина! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Струва си да опиташ, Гери! Ние се влюбихме във вкуса ѝ.
      Поздрав и усмихната вечер!

      Изтриване
  2. Не съм и подозирала за съществуването и, но определено съвпада с начина ми на хранене в момента. И ще опитам, разбира се;) Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай непременно, Марте! За студените дни е безценна!
      Поздрав и от мен!

      Изтриване
  3. Оооо, любимата ни супичка през зимата! (даже и вмомента е на трапезата ни). Само, че аз я приготвям с фиде и без зеле, за да не ми се мръщят мъжете в къщи. :))
    Прегръдка, Вили за вкусната супичка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кажи на твоите мъже, че пропускат много, Хриси! :) :) :)
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  4. Правила съм чорба с това име преди години, по рецепта на Илианка от Щъркелово гнездо, не помня съставките, но беше вкусна, бих опитала и тази...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай, Веси, за мен тази чорбица беше изненадващо добро попадение и вече е любима!

      Изтриване
  5. Както ми е студено в момента, така бих си хапнала една гореща чорбица, с препечено и натрошено суха люто чушле! Ама и така апетитно си я поднесла, Вили!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веднага ти сипвам, Тили, в най-голямата купичка! Много я обичаме тая чорбица, а с люто чушле е направо вълшебна!
      Хубава вечер и на теб желая!

      Изтриване
  6. Каква сгряваща и българска чорбица! В този снежен пейзаж навън, как бих си хапнала една... Но от цялата работа, май имам само сухи чушки, лук и ориз. :) Ще си запиша все пак рецептата, все ще ми изпадне по френско някоя кисела зелка!
    Усмихнат уикенд ти желая, Вили :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, да имаш по френско сухи чушки си е истинска привилегия, Тики! Непременно си намери и кисело зеленце и я опитай! А засега те черпя с моята чорбица!
      Толкова много ме радват твоите вкусотийки, а напоследък и ръкотворчествата ти, че искам да ти кажа едно голямо благодаря за удоволствието, което ми доставяш с тях!
      Усмихнати почивни дни и на теб!

      Изтриване
  7. Видях рецепта без месо🤔е няма да е същото.Аз слагам супена лъжица брашно след като се запържват месото и лука.Който не опита това блаженство,губи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, определено месцето прави чорбицата мнооого вкусна. Аз не добавям брашно, защото я правя по-гъстичка - фидето и застройката са достатъчни, но ако водата е в повечко, малко брашно не би било излишно.

      Изтриване