Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

24.03.2018 г.

Бял хляб в домашна хлебопекарна





Обикновено правя пълнозърнест хляб в моята домашна хлебопекарна. От доста време той е основният хляб за мен.  Вкусен ми е, засищам се с малко количество и съм свикнала с него. Отдавна съм описала рецептата за моя "Пълнозърнест хляб в домашна хлебопекарна" в блога. Рядко ми се случва да посегна към белия хляб, но това не значи, че не го правя, защото домочадието си обича и него.
Реших най-после да напиша и моята изпитана рецепта за хляб от бяло брашно, към което обаче понякога добавям и малко царевично, за да го обогатя и да разнообразя вкуса му. В описанието на рецептата ще споделя и двата варианта.





Продукти за хляб 900 г : 
  • 330 мл хладка вода
  • 1.5 ч.л. сол
  • 1.5 ч.л. захар
  • 2 с.л. олио
  • 4 мерителни чаши брашно + 1-2 с.л. при нужда
  • 1 ч.л. суха мая (ползва се мерилката)




Приготвяне:

Относно продуктите - от белите брашна най-добри резултати получавам със София Мел. Използвам за добавка фино смляно царевично, а не царевичен грис. От маята освен на "Д-р Йоткер", се доверявам единствено на марката "Vili", която купувам от Кауфланд. 

Брашното се пресява. Ако се комбинира с царевично, се заместват 3 пълни супени лъжици от общото количество брашно с него. Първо се слага царевичното брашно в мерилката и се добавя бяло до опредленото количество. Пресятото два вида брашно се разбърква. 
В контейнера продуктите се слагат последователно по реда на записване. Маята се поставя най-отгоре, като леко се заравя. Включва се програма Основна. При замесването трябва да се получи мека, еластична и нелепнеща топка тесто. Ако е необходимо, се добавят допълнително една или две лъжици брашно.
Когато приключи първото втасване и машината направи няколко леки завъртания на бъркалката (обикновено след малко повече от час от началото на програмата), аз предпочитам да извадя бъркалката (става много лесно дори и без помощта на куката, внимателно с набрашнени или намазнени пръсти), при което след изпичане хлябът се изважда много по-лесно, а и така хлябът става по-добре оформен. 
Приготвен по този начин, хлябът ми винаги е ставал сполучлив. Мек, ароматен, вкусен и стократно по-добър от въздушния и незасищащ хляб, който купуваме от магазина.



1 коментар:

  1. И хляба ти е фантастичен, което ме подсеща да вадя по.често и моята машинка.

    ОтговорИзтриване