Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

28.05.2016 г.

Баклавички - пурички с ароматна плънка





Изпробвала съм доста различни рецепти за баклава, но тази определено ми е фаворит. Дозата е точно толкова, че баклавичките да могат да се съберат в голямата тава от фурната и да се изпекат наведнъж. Сиропът е достатъчен, ако те се прехвърлят в по-малка тава, в която да се наредят плътно една до друга. Аз не обичам да пресищам сиропа със захар, т.е. никога не го правя 1:1 захар и вода, затова лично за мен пропорциите за него в тази рецепта са перфектни. Но ако вие предпочитате да е по-сладък, може да увеличите захарта. Плънката е малко по-нестандартна, много ароматна и вкусна. Чудесни сочни баклавички-пурички се получават, опитайте ги!




Продукти:
  • 8 броя фини точени кори за баница
  • олио за намазване на корите
  • 25 г стопено масло
За плънката:
  • 1 ч.ч. счукани орехови ядки (с вместимост 250 мл)
  • 3 с.л. царевичен грис
  • 1 ч.ч. брашно
  • 1 ч.л. бакпулвер
  • 1 ч.л. канела 
  • 1 ванилия
  • около 2/3 ч.ч. прясно мляко
За сиропа:
  • 1.5 ч.ч. захар
  • 2.5 ч.ч. вода
  • 1 ч.л. настъргана лимонова кора




Приготвяне:

Всички сухи съставки за плънката се смесват в купа. Постепенно се прибавя от прясното мляко до получаване на гъста смес, която да може да се нанася върху корите, без да се разтича. Може да е необходимо повече, или по-малко от указаното количество мляко.
Използвах 8 броя Фини точени кори "Златната царица". Всяка кора се сгъва на две откъм широката страна. Намазва се с олио с помощта на четка. В единия край по дългата страна в редичка се поставя от плънката и се навива на руло, което се реже на четири по-малки рулца (най-лесно с домакинска ножица). Така оформените пурички се нареждат в тавата от фурната, постлана с хартия за печене. Отгоре се намазват с разтопеното масло. Пекат се на 200* до приятен розов загар около 20 минути, след което се оставят да изстинат напълно.




Водата и захарта за сиропа се кипват. Нужно е да поврат на котлона около 5 минути. Съдът се отстранява от огъня, прибавя се лимоновата кора и се оставя леко да поизстине. Сиропът трябва да е топъл, но не горещ. Изстиналите баклавички се прехвърлят в подходящ съд, в който могат да се наредят плътно една до друга и се поливат със сиропа. Добре е да отлежат поне няколко часа, а най-добре една нощ, преди да се поднесат.



6 коментара:

  1. Много обичам баклава, а твоят вариант, Вили, е нов за мен. Не съм опитвала по този начин, затова записвам в "любими", за да пробвам. :) Бих хапнала една пуричка с удоволствие!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още когато я направих за пръв път, ми стана любима, Светле. Сигурна съм, че ще ти хареса, опитай!

      Изтриване
  2. Вили, голямо изкушение предлагаш! Интересна плънка, ще се пробва.
    Спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили, плънката е интересна и наистина стават много вкусни баклавички. Аз не обичам да има само орехи, а нещо по-плътничко за пълнеж. Тази ми е съвсем по вкуса.
      Спорна седмица и спорен юни!

      Изтриване
  3. Невероятна става който нее правил ще съжалява .

    ОтговорИзтриване
  4. Няма по хубави баклавички

    ОтговорИзтриване