Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

1.12.2014 г.

Памук погача





А сега да се отчета и аз с моята Памук погача. Толкова често я срещам напоследък сред рецептите в блоговото пространство, че се изкуших да я изпробвам. Моята оценка е, че наистина е много вкусна, пухкава и мекичка. Мисля, че и занапред бих я правила доста често. 

Продукти:
  • 15 г прясна мая
  • 1 равна ч.л. захар 
  • 120 мл прясно мляко
  • 120 мл вода
  • 120 мл олио
  • 3 и 3/4 ч.ч. брашно (с вместимост 250 мл)
  • 1 ч.л. сол 
  • жълтък за намазване и семена за поръсване




Приготвяне:

Аз използвах машината за хляб, но тестото може да се замеси и ръчно по стандартния начин.
Маята се разтваря със захарта и малко хладко мляко. Изсипва се в контейнера заедно с останалите продукти в реда, в който са записани, като млякото и водата трябва предварително да са леко затоплени, а брашното пресято. Настройва се програмата, която включва само месене. Трябва да се оформи хубава, нелепнеща и мека топка тесто. След като месенето приключи, тестото се оставя в машината около 10-15 минути (аз не го чакам да втаса вътре докрай) и се изважда. Следва оформянето, при което аз следвах стъпките на Йоана. Видеото може да видите тук.




Оформената пита се оставя на топло да втаса, след което се маже с жълтък, смесен с малко олио и малко прясно мляко. Поръсва се със семена и се пече в загрята на 200* фурна до готовност.
От това количество продукти се получава неголяма погача - с 500г брашно. Ако желаете да направите по-голяма, увеличете пропорционално продуктите.





4 коментара:

  1. Много ми хареса оформянето, Вили. Толкова е различно, нестандартно! Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Йоли! Отдавна му се канех на това сплитане, защото и на мен много ми харесва, и мисля и козуначета да правя с него...
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Вили, наистина много е разпространена тази питка, но всеки влага нещо свое в направата ѝ.
    Прекрасно си я оформила!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Тили, права си, че всеки влага нещичко свое, каквото и да приготвя. И в това се крие магията на готвенето.
      Благодаря ти! Поздрав и от мен!

      Изтриване