Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

11.09.2014 г.

Мини банички





Ароматни, хрупкави и изключително бързи за приготвяне, тези банички са най-лесната и вкусна закуска. Аз ги направих с два вида плънка - само сирене и сирене със спанак, но тя може да бъде във всякакъв вариант, какъвто вие предпочитате.

Продукти:
  • 1 пакет кори за баница
  • 200 г сирене
  • 200 г предварително задушен или замразен спанак
  • 100 г масло
  • 1-2 с.л. олио 




Приготвяне:

За всяка баничка се взема по една кора. Половината ѝ повърхност се маже с част от разтопеното масло, смесено с олиото и се сгъва на две. Отново половината се намазва, поръсва се с натрошено сирене и отново се сгъва на две. Плънката се поставя еднократно. Процедурата само с намазването и сгъването се повтаря до получаване на желаната форма. След като по този начин се оползотворят половината кори, за плънка на останалите се използва смес от сирене и спанак. Разбира се, можете да импровизирате с каквото пожелаете. Готовите банички се редят в намазана с мазнина тавичка, или постлана с хартия за печене. Пъхат се в загрята на 200* фурна и се пекат до златист загар. Класическият вариант (и най-сполучлив) е да ги поднесете с чаша айрян.
Добър апетит! 

2 коментара:

  1. да, още един като мен на банички;) Тия зелените са ми фаворит, ма децата и недолюбват и рядко правя за съжаление. Ще си похапна тук;) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. С удоволствие те черпя, Марта! И на мен зелените са ми фаворит, и у дома само аз наблягам на тях, а са просто вълшебни!... :) Поздрав и от мен!

    ОтговорИзтриване