Къкрещо гърненце

Къкрещо гърненце

22.04.2014 г.

Маринована риба





Доста често, когато решим да отдъхнем от работа, със съпруга ми стягаме въдиците и отмаряме на някоя река или язовир, където времето спира и се отдаваме на пълен релакс. Е, невинаги си тръгваме с пълен живарник, но когато пипа само дребна риба, пак сме много доволни. Това означава, че ще си направим любимата ни рецепта за маринована риба. Тя е специалитет на съпруга ми и аз не му отнемам възможността да се изяви в кухнята. У дома винаги я прави той. Превъзходна е, уверявам ви. Предлагам я за всички любители на риболова и за тези от вас, които могат да се снабдят с прясно уловена риба.




Не е необходимо да давам грамаж на продуктите. Количеството риба е по желание, важно е да е прясно уловена. Става с всякакъв вид дребна риба, но ако питате мен, най-добър резултат се получава с уклей.
Рибата се почиства, махат се главите и се измива хубаво. Приготвя се саламура, като пропорцията е на 500 мл вода да се сложат 4 много пълни супени лъжици сол. Рибата престоява в нея 24 часа. Изплаква се леко, отцежда се и се полива с оцет да я покрие. Стои 8 часа в него и отново се изплаква. 




Приготвя се мазнината. На котлона се загрява олио и в него се пуща кубче хляб. Количеството мазнина преценете на око, трябва леко да покрие рибата в бурканчетата. Щом хлебчето се зачерви, съдът се оттегля от огъня и се оставя да изстине.
Рибата се реди плътно в буркани, като се редува с дафинов лист, зърна черен пипер, а ако обичате люто, може и малко лют червен пипер. Понякога ние слагаме и пресен девесил, когато му е сезонът. Може да се пусне и бахар, но само по 1 зрънце в буркан. Изстиналата мазнина се полива и с помощта на вилица се прави място да навлезе между рибките.
Готовите буркани се прибират в хладилника и след 2 дни ще разполагате с прекрасно мезе!



6 коментара:

  1. ще започвам да правя в момента уклей :)надявам се рецептата да е добра :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурна съм, че няма да съжалявате. Ще се радвам да споделите дали ви е харесала!

      Изтриване
  2. Колко време може да се съхранява така приготвена?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Доколкото съм чела някъде, трайността на маринованата риба е 2-3 месеца, някои дори казват, че трае 6 месеца в хладилник. Никога обаче у нас не се е застоявала толкова, така че не съм пробвала. Обикновено се изяжда до 2-3 седмици.

      Изтриване
  3. Отговори
    1. Не съм пробвала с мерлуза, но предполагам, че няма да има проблем.

      Изтриване